Alla inlägg under augusti 2011

Av MrsFatty - 11 augusti 2011 18:58

Idag blev det pestolax med ungsbakade grönsaker till middag. Det var mkt gott..ja inte alla grönsakerna, men man skall ju vara en duktig flicka och smaka på allt. Till lunch åt jag en omelett på kalkon, svamp, purjo, keso och en gnutta chilipulver. det var mumsigt. Frukosten bestod av tonfiskröra med ägg.


Solen gassar, jag är gottesugen. Ja inte lika mkt nu som tidigare. Bra att brorsan är här och kan hålla mig i kort koppel. För jag skulle aldrig köpa ngt och äta nu när han är här, så han funkar som en fallskärm just nu. Men jag fokuserar på mitt mål. Smal till sommaren 2012, köpa snygga kläder våren 2012, vara lycklig och leva livet för all framtid.


Vilken mat smakar bättre än att vara smal????


Blir kanske en bit brieost senare ikväll, bara för att vi kan :-)

Love LCHF   



Av MrsFatty - 10 augusti 2011 19:54

Har varit på en minisemester hos grandmother..härligt och trevligt, men kanske inte toppen ur matperspektiv. Inte ätit ngt dumt, men inte haft så stor koll på mängder, fetthalter, kolhydrater mm. Skönt att vara hemma i mitt kök med min mat och mina recept. Hoppas på 1,5 kilo denna vecka också för att vara på banan till mitt 100 kilos mål.


Känner mig fortfarande sugen ibland..på allt och inget, men jag är också oerhört peppad att gå ner i vikt. För första gången känner jag att detta verkligen är allvar för mig. Jag måste ta tag i min vikt för sista gången. ge allt, gå ner alla kilon, bli hällsosam. Och jag är ju en bit på vägen.  Men jag kan känna endå att jag måste komma till minus 15 kilo innan jag börjar känna det, eller folk ser det...det är ett tag kvar. Men men...


Ha en bra kväll!!

Av MrsFatty - 7 augusti 2011 08:36

Glad för att min son kommer hem efter en liten semester hos mormor. Har saknat honom såååå!

Ledsen för att allt är skit i mitt liv just nu. Kommer ske stora förändringar. Och mitt i allt detta skall man orka hålla på med sin vikt. Med mat, recept, tänk, ja allt. Vet inte om jag orkar, men jag antar att jag måste. Kan inte ta detta som en ursäkt att fortsätta gå upp i vikt. Nej...jag måste..men det tar emot. Det är jobbigt just nu.


Av MrsFatty - 6 augusti 2011 15:10

Ja det måste göras inför nästa vecka..om jag inte har sakerna hemma= kan inte laga rätterna = större chans att äta ngt onyttigt! Så jag skriver alltid ner under helgen allt som behövs. Det bästa är ifall jag inte behöver gå till affären under veckorna, men ibland behövs det med 2 barn hemma. Saker tar ju faktiskt slut. Då gäller det att stålsätta sig och inte glo på godiset som man måste stå brevid medans man väntar i kön.


Idag var det svårt att gå förbi en hel vägg full med underbart smågodis. Alla stod och lassade ner godis i deras påsar...men jag skyndade mig förbi. Jag vill verkligen inte gå upp ngt mer i hela mitt liv! Jag vägrar!! Blir mer och mer frustrerad på mig själv varje dag varför jag lät det gå så långt. Varför kunde jag inte sluta i tid?


För tro det eller ej..jag har varit smal. Jodå..smalast var jag för snart 6 år sedan, då jag vägde 80 kg. Ok det kanske inte är smaaaaalt i allas ögon, men om man tänker på vart jag är nu, så jo.

Jag var glad, lycklig när jag gick i affärer, orkade en massa. Men det gick utför nästan med en gång. Hade gått ner 28 kg med pulverdiet och skulle nu börja äta. Det funkade ju inte alls, för mitt beteénde hade ju inte ändrats. Jag var ju fortfarande samma person jag var när jag började. Bodde på samma ställe, hade samma vardag, ja allt var samma. Förutom min vikt. Men jag gick upp allt, och lite till. Sorgligt.


Men nu har jag fått insikten iallafall, och jag kan inte göra mkt mer än vad jag gör nu. Vilket är att försöka. Ge det mitt allt. Jag är inte perfekt, kommer kanske falla i fällan igen, men jag känner inte att det kommer bli en binge-fest på 4 dagar efter det isåfall. Utan jag börjar käka LCHF så fort jag kan efter det igen. Ett litet framsteg iallafall...för mig.


Frukosten idag: Omelett på ägg, ost och rödlök

Lunch: avokadosallad m. grillad kyckling (jag wookade min med lite curry)

Middag skall bli: Moussaka


Det slutar på 15g kolhydrater idag.( Ej medräknat ev nötter eller ost jag kan behöva om suget sätter in :-)

Blir första gången i mitt liv jag äter moussaka, det skall bli spännande.


Nej nu finns det saker att pilla med..som vanligt. Återkommer med en uppdatering senare kanske om hur middagen blev :-) Ätlig eller ej..vi får se.


Later!!



Av MrsFatty - 5 augusti 2011 12:52

Idag regnar det. Inga problem för mig, som har hösten som favoritårstid. Vi är inne och myser och behöver inte stressa runt och känna att vi måste vara ute bara för att solen skiner.


Idag vägde jag mig..ja jag vet, man skall vara duktig och väga sig en gång i veckan eller mindre, men jag kan inte!! Det är som en drog, att vakna, kissa och väga sig :-) Jag är under 130 kg iallafall, även om det bara är med 1 hg! 129.9 kg är den nya vikten. Men jag väntar med att fylla i ngt tills på måndag. Hoppas på 1kg tills på måndag, men vi får se hur det går. Jag fuskade ju och åt lite onyttiga saker i tisdags och detta fick jag sona för big time! Gick upp 500 g så jag har igentligen gått ner från 131,3..men jag räknar inte så. Nej inget mer fusk. Let´s stick to the plan!!


Satt och kollade på snygga kläder på nätet lite innan..längtar tills jag kan ha på mig snygga klänningar, tajta(re) kläder, snygga jeans, ja det är en underbar målbild att ha i huvudet. Jag hoppas att dessa fina kläder kommer att inhandlas i London,    my second home. Längtar dit, och skall ge mig själv en resa dit när jag gått ner minst 35 kg. Under hundra skall jag alltså innan min feta bak får åka flygplan :-)


 


Det blev tonfiskröra med ägg till frukost idag, och jag har just ätit fylld avokado med kalkon, purjo och creme fraiche till lunch. Skall göra en egen tolkning av fiskgratängen senare då jag och blomkålsmoset inte har funnit varandra riktigt...än.


Känner mig positiv inför framtiden. Om jag kan gå ner minst 1.5 kilo/vecka så borde jag vara vid 100 kg strecket vid jul.


Så det blir mitt stora delmål.


-35 kg till 24/12/2011...kom ihåg detta datum :-)


Hoppas jag kan hålla gnistan uppe..men jag har många som peppar mig och det känns bra...det måste man ha.

Ensam är inte alltid stark!


Av MrsFatty - 4 augusti 2011 21:18

Ja man har en viss förståelse för oss överviktiga om man är det själv eller har varit. Det krävs nästan att man har varit där för att verkligen förstå vad som rör sig i hjärnan på någon som vet att h*n är fet, men trycker i sig mer mat iallafall. Hur det känns när ens gamla vänner inte känner igen en, när folk inte ser dig fast du är så stor, när inga kläder passar, och gör dom det är dom oerhört osmickrande, hur det känns att svettas liter vid minsta ansträngning, hur man får ångest av allt onyttigt man stoppar i munnen, hur man bara vill försvinna ner i marken när man märker att ngn stirrar på bussen, när man inte får plats i alla stolar med armstöd, när man smygäter bara för att ens partner inte skall se hur mkt man äter...


It takes one to know one...

Av MrsFatty - 4 augusti 2011 12:20

Ja det är ju helt otroligt vad mycket god mat man kan äta på denna dieten, jag har inte ätit ngt som inte smakat gott hitills. Idag står detta på matagendan:


Frukost: 100 g Laxrullar fyllda med keso och tomat med 2 kokta ägg

Lunch: Kalkonomelett med kalkon, färsk svamp, och paprika

Middag: Fisksoppa med torsk, lax, räkor, rödlök, creme fraich &      krossade tomater    


Sammanlagt blir det 16 g kolhydrater. Bra jobbat tycker jag. Om jag blir sugen/hungrig mellan målen tar jag nog en bit ost eller lite nötter.


Av MrsFatty - 4 augusti 2011 08:56

Hej..ja det var ett tag sedan kan man säga. Jag klarade inte av många dagar på pulver. Var duktig och gick ner, men som vanligt när ett nederlag kom så började jag äta och gick upp allt. Och lite till.

Nej jag måste börja inse att jag kan inte gå ner i vikt fören jag tar tag i maten som gör att jag faktiskt går upp i vikt.


 


Jag har börjat äta enligt LCHF, och hello!!! Det funkar. Jag inser sakta men säkert att det är såhär jag måste äta för att kunna må bra. Jag väger mer än någonsin, jag gömmer mig undan, är olycklig och allmänt trött på allt, men detta ger mig hopp.


  


Jag startade min resa den 25 juli 2011 med en startvikt på 135 kg. Heeeeelt otroligt, men nu är det så, inget att göra åt det.

Första veckan gick jag ner 4,2 kg, och tills idag har jag gått ner ytterligare ½ kilo.


4,7 kg på 11 dagar..kan detta vara möjligt?! Känns underbart iallafall. Jag skall inte säga att det har varit som en dans på rosor men en härlig svängom har det varit iallafall. 2 ggr har jag fallit för sockerboven, men skillnaden är att jag inte fortsatt äta skit dagen efter utan börjat med LCHF igen. Inte fastnat i ekorrhjulet som tidigare.


Jag har en målvikt på 80 kg för tillfället, med lite delmål på vägen. Ett av de större delmålen är att komma under 100 kg..det var ett bra tag sedan vill jag lova. Men jag skall kämpa på. En resa står som belöning. Jag vägrar åka innan jag är under 100 kg ..en härlig sporre. Lite små delmål för varje 5 kilo givetvis, där jag kommer hitta på små belöningar.


Kommer skriva lite om vad jag äter under dagen, tankar och drömmar, fällor och svårigheter, framgång och framtiden.


Jag börjar lite smått med detta, och återkommer med mer. Hoppas det finns några som vill följa mig, kanske kan man insperera någon att tag steget, och förhoppningsvis kan andra lära mig mer.


//Mrs Fatty

Presentation


Börjar min LCHF resa den 25/7/2011 med en imponerande startvikt på 135 kilo. Jag skall med hjälp av denna nya livsstil nå min målvikt på 80 kg. Läs om mina framgångar, motgångar, highs and lows. Ett sundare och lättare liv står på agendan, nu kör vi!!

Min viktnedgång

2/12: 135,2 kg, startvikt

9/12: 133,1 kg, -2,1 kg

16/12: 132,0 kg -1,1 kg

Senaste inläggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Ärligt..vad tycker du om LCHF?
 Vad är det??
 Tror inte på det!
 Skulle vilja testa!
 Det är det bästa som hänt mig!!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Viktbloggar

Viktbloggar - Dietguiden.com TräningsbloggarHälsa href="http://www.viktbloggar.se/" >

Ovido - Quiz & Flashcards