Direktlänk till inlägg 4 augusti 2011

Min LCHF resa so far

Av MrsFatty - 4 augusti 2011 08:56

Hej..ja det var ett tag sedan kan man säga. Jag klarade inte av många dagar på pulver. Var duktig och gick ner, men som vanligt när ett nederlag kom så började jag äta och gick upp allt. Och lite till.

Nej jag måste börja inse att jag kan inte gå ner i vikt fören jag tar tag i maten som gör att jag faktiskt går upp i vikt.


 


Jag har börjat äta enligt LCHF, och hello!!! Det funkar. Jag inser sakta men säkert att det är såhär jag måste äta för att kunna må bra. Jag väger mer än någonsin, jag gömmer mig undan, är olycklig och allmänt trött på allt, men detta ger mig hopp.


  


Jag startade min resa den 25 juli 2011 med en startvikt på 135 kg. Heeeeelt otroligt, men nu är det så, inget att göra åt det.

Första veckan gick jag ner 4,2 kg, och tills idag har jag gått ner ytterligare ½ kilo.


4,7 kg på 11 dagar..kan detta vara möjligt?! Känns underbart iallafall. Jag skall inte säga att det har varit som en dans på rosor men en härlig svängom har det varit iallafall. 2 ggr har jag fallit för sockerboven, men skillnaden är att jag inte fortsatt äta skit dagen efter utan börjat med LCHF igen. Inte fastnat i ekorrhjulet som tidigare.


Jag har en målvikt på 80 kg för tillfället, med lite delmål på vägen. Ett av de större delmålen är att komma under 100 kg..det var ett bra tag sedan vill jag lova. Men jag skall kämpa på. En resa står som belöning. Jag vägrar åka innan jag är under 100 kg ..en härlig sporre. Lite små delmål för varje 5 kilo givetvis, där jag kommer hitta på små belöningar.


Kommer skriva lite om vad jag äter under dagen, tankar och drömmar, fällor och svårigheter, framgång och framtiden.


Jag börjar lite smått med detta, och återkommer med mer. Hoppas det finns några som vill följa mig, kanske kan man insperera någon att tag steget, och förhoppningsvis kan andra lära mig mer.


//Mrs Fatty

 
 
Fru Fantomen

Fru Fantomen

4 augusti 2011 09:18

Det finns fler av oss där ute. Många har jag märkt när jag börjat leta. Det finns en hel uppsjö av människor att inspireras av, de kan peppa, men förhoppningsvis också skälla lite på en när man själv blundar för enkla sanningar. Jag hoppas du är på väg på din resa nu, jag kommer nog titta in i bland och hålla lite koll på dig ;)

http://finkelfantomerna.bloggplatsen.se

MrsFatty

4 augusti 2011 09:33

Härligt att höra..jag vet att jag inte är ensam men ibland känns det så! Skall absolut ta och kolla in din blogg, och ja, skäll på!! :-) det behöver man verkligen ibland. Tack för din kommentar!

 
Lotta

Lotta

4 augusti 2011 21:15

Hade samma startvikt som du när jag började i mitten av mars och nu är det 4 kg kvar till 99 kg!!
Jag har väntat på att du ska börja blogga igen och va roligt att du börjar nu!!
Lycka till nu!

http://lottapluskentlikamedbon.blogg.se

MrsFatty

4 augusti 2011 21:18

Åh va härligt att höra! Så det finns hopp för en annan tjockis :-) Grattis till viktnedgången, hur har du gjort för att gå ner allt?? Tips och knep välkommnas. Lycka till själv!!

 
Lotta

Lotta

12 augusti 2011 22:38

Jag har använt mig av soppor som tex modifast, nutrilett och naturdiet.. Har fastnat för modifast.. Och framförallt daglig motion.
Jag är helt säker på att du klarar det!

http://lottapluskentlikamedbon.blogg.se

MrsFatty

13 augusti 2011 22:11

va snäll du är!! Ja jag har ju också kört på soppor vid flera olika tillfällen, men det är som om jag blivit imun mot dem nu..det funkar inte mer än några dagar :-) Jag satsar på mat nu, får se ifall det funkar. Lycka till själv!!

 
Lotta

Lotta

14 augusti 2011 09:55

Jag ska äta enligt ginoll men nu några "dietperioder" till innan bara.

http://lottapluskentlikamedbon.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av MrsFatty - 14 februari 2012 11:21

Oh jag ser att några godingar fortfarande är inne och kollar här. Förlåt att jag inte uppdaterat. Har varit sjukstuga här hemma i snart 1½ månad och det har inte varit på topp.   MEN, jag har en ny blogg. Ny blogg, nya tag eller vad heter det :-)...

Av MrsFatty - 16 december 2011 08:48

Ännu en skitregnblåst dag, vad händer med denna vintern? Nej jag skall inte vara så typiskt svensk och klaga på vädret..för varmt, för kallt, för regnit, för torrt..   Japp då var det fredag och invägning. Trodde jag att det skulle gå bra? Njä......

Av MrsFatty - 15 december 2011 09:41

Mitten av december och inte en snöflinga ligger på marken här. Känns ganska deprimerande tycker jag. Lite vitt vill man ju ha iallafall, så att ungarna kan åka pulka. Sonen blev förbannad på vintern påväg till skolan, tyckte inte att den var snäll so...

Av MrsFatty - 14 december 2011 08:41

Hemkommen från lämningar på dagis och skola, kroppen känns helt tom och min tonfiskröra med ägg och kaffe smakar underbart nu vill jag lova! Mmmm   Idag är det luciafester för båda barnen...kl 17 och kl 18. Nej men det känns ju inte stressigt. &g...

Av MrsFatty - 10 december 2011 15:15

Ok, jag har smågodis hemma. Inte bra. Jag gillar smågodis. Kanske inte just de sorterna sonen valt, gröna grodor, löständer osv, men det är ngt med lukten. Av sött och onyttigt antar jag :-) Men jag köpte lite gött till mig också. Babybell ost, treka...

Presentation


Börjar min LCHF resa den 25/7/2011 med en imponerande startvikt på 135 kilo. Jag skall med hjälp av denna nya livsstil nå min målvikt på 80 kg. Läs om mina framgångar, motgångar, highs and lows. Ett sundare och lättare liv står på agendan, nu kör vi!!

Min viktnedgång

2/12: 135,2 kg, startvikt

9/12: 133,1 kg, -2,1 kg

16/12: 132,0 kg -1,1 kg

Senaste inläggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Ärligt..vad tycker du om LCHF?
 Vad är det??
 Tror inte på det!
 Skulle vilja testa!
 Det är det bästa som hänt mig!!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Viktbloggar

Viktbloggar - Dietguiden.com TräningsbloggarHälsa href="http://www.viktbloggar.se/" >

Ovido - Quiz & Flashcards