Alla inlägg den 30 augusti 2011

Av MrsFatty - 30 augusti 2011 21:34

Dagen har gått bra. När jag skriver bra, menar jag att jag har inte haft ngt sug, jag har blivit mätt och jag har inte velat stoppa allt jag ser i munnen :-) Det är inte mkt men jag anser det vara toppen!


Till frukost blev det, tada..trummvirvel, tonfiskröra med ägg för ovanlighetens skull ;-), till lunch ungsbakad korv med ost och krämig sallad, och till middag min vänns kycklingspett i mumsiga kryddor med en vitlöksdipp jag slängde ihop. Mumma dag...


Har dock ont i halsen nu..kan det vara det sjuka vädret som vi har just nu? Regn ena sekunden, sedan blåst, följt av solsken så man knäpper upp jackan, för att sedan regna igen. Jag blir inte klok på det. Skitsvårt att klä sig rätt och ungarna skall vi inte prata om.  Men jag tog en kopp te innan, får se ifall det hjälper ngt.

För vad gör man annars? Kan jag knapra en massa halstabletter, eller dricka varmt vatten med honung som jag brukar? Ngn som har bättre koll än jag?


Nej, nu skall jag gå och lägga mig, lyssna på min avslappnings/hjälp dig gå ner i vikt-cd med Paul Mckenna..en engelsk hypnotisör som har gjort sig känd genom att hjälpa överviktiga människor gå ner i vikt genom att njuta av det dom äter, och äta mindre. Skivan är skitbra! Jag lyssnar på den varje dag, jag hoppas det skall trigga ngt i mitt undermedvetna, för det har hänt att jag somnat, men jag vaknar ALLTID när han räknar baklänges från 5, helt sjukt :-)


Nattis nattis

Av MrsFatty - 30 augusti 2011 18:18

Min goa vän knackade på dörren och överlämnade en stor mattallrik. Det var ju hon som skulle fika hos mig :-) Hon ville överraska mig. Det blev min middag det..helt bara sådär. Va glad man blir, goa vänner det finns. Och underbart mummsigt var det också.


Kram för underbara vänner!!

Av MrsFatty - 30 augusti 2011 14:09

Min kompis kommer snart hit på en kopp kaffe. Är jättetråkig som inte har ngt att bjuda på, men jag vågar inte ha saker hemma. Innan bjöds det både på en och två sorter, men det var ju bara så att jag kunde få vräka själv. Köpte 4 pack med mazariner, la fram 2 och åt en själv, och sedan de andra 2 efter hon gått. Haha, vad man lurar sig själv. Varför skall jag gömma det..jag VET ju att jag äter det. Konstiga tankar man har.


Iallafall så kommer hon snart, kul med lite tjöt. Hämtat sonen från skolan, handlade lite på vägen hem, samma gamla vanliga vardag. Hoppas att allt kommer ändras snart.


Mannen sa ngt innan, en liten pik eller ngt, och med en gång ville jag stoppa ngt i munnen. Han sa inget om vikten (har aldrig sagt det i ngt negativt sammanhang) men jag ville bara äta, vräka, döva, glömma. Men jag försökte tänka på ifall detta hjälper mig att nå min drömvikt? Nej verkligen inte. Så jag gjorde lite lunch istället. Som jag inte orkade äta upp. Så en win-win situation :-)


Nej nu skall här lekas med ungarna ett tag, ha det så gött alla!

Av MrsFatty - 30 augusti 2011 07:15

Ja jag måste ha ngt litet innan jag går ut med ungarna. Annars blir jag som Hulken..grön, arg, förbannad och en riktig tjurmamma. Så det blev 2 ostrullar och en kopp kaffe med en skvätt grädde i. Det håller jag mig på ett tag. Dricker ju kaffe svart annars, men grädden gör ju att man känner sig lite mättare, funkar bra ibland.


Nej ut i regn och rusk..

Presentation


Börjar min LCHF resa den 25/7/2011 med en imponerande startvikt på 135 kilo. Jag skall med hjälp av denna nya livsstil nå min målvikt på 80 kg. Läs om mina framgångar, motgångar, highs and lows. Ett sundare och lättare liv står på agendan, nu kör vi!!

Min viktnedgång

2/12: 135,2 kg, startvikt

9/12: 133,1 kg, -2,1 kg

16/12: 132,0 kg -1,1 kg

Senaste inläggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Ärligt..vad tycker du om LCHF?
 Vad är det??
 Tror inte på det!
 Skulle vilja testa!
 Det är det bästa som hänt mig!!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Viktbloggar

Viktbloggar - Dietguiden.com TräningsbloggarHälsa href="http://www.viktbloggar.se/" >

Ovido - Quiz & Flashcards