Alla inlägg den 21 augusti 2011

Av MrsFatty - 21 augusti 2011 21:57

Vet ni va?! Jag skall skita i att väga mig imorgon. Jag vill inte starta veckan med negativa tankar eller känslor, så jag skippar morgondagens vägning. Kommer ingen dö av. Jag har varit och handlat, skrivit matschema, laddat mentalt och är redo att köra full speed igen!


En liten rolig sak innan jag går och lägger mig:


-Vet du vad kalorier är?

-Nej....

-Det är små otäcka djur som smyger omkring på natten och syr in dina kläder medans du sover !!


:-)


Av MrsFatty - 21 augusti 2011 06:48

Har inte fuskvägt mig sedan jag kollade om jag gått upp ngt efter min ätardag jag hade. Hade ju gått upp 500 g då. Jag inser och godtar att det var vatten, let´s move on. Jag har sedan dess kämpat mig igenom varje dag med oerhört sötsug, men jag har inte stoppat ngt onödigt i munnen ( kolhydrater). Men idag när jag skulle fuskväga mig ( jag beskriver vägning som inte sker på bara måndagar för det) så trodde jag nog att jag skulle gått ner de 500 grammen iallafall.

Men nej...jag har gått upp 600 g allt som allt.


Är oerhört besviken...har jag käkat för många nötter, eller ostar för att hålla sötsuget borta? Har jag överskridigt antalet tillåtna kolhydrater/dag. Jag vet inte...för jag har varit lat och inte fyllt i maten i matdagboken som jag skall. Jag hade ju en fast meny som jag skulle äta efter, som de förra veckorna, men jag har plockat lite därifrån och härifrån, eftersom jag tycker det är svårt när jag inte äter allt. Men jag kanske har gjort fel..jag måste skärpa mig!!


Börjar om på vecka 1 med menyerna imorgon, får se över bra recept att byta ut maten jag inte äter med. Måste ha sakerna hemma, ha ork att laga, ta tag i detta!!!!


Som idag..har ingenting att äta till frukost, för min man åt upp de sista äggen igår kväll när han kom från jobbet. Och det får han givetvis äta..jag har ingen ensamrätt på äggen, men nu sitter jag här och kan inte komma på vad jag skall äta istället. Äggen har ju blivit min livslina på morgonen, haha. Skall se ifall jag kan åka och handla lite idag..börjar sina ut lite.


Hej så länge!

Presentation


Börjar min LCHF resa den 25/7/2011 med en imponerande startvikt på 135 kilo. Jag skall med hjälp av denna nya livsstil nå min målvikt på 80 kg. Läs om mina framgångar, motgångar, highs and lows. Ett sundare och lättare liv står på agendan, nu kör vi!!

Min viktnedgång

2/12: 135,2 kg, startvikt

9/12: 133,1 kg, -2,1 kg

16/12: 132,0 kg -1,1 kg

Senaste inläggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Ärligt..vad tycker du om LCHF?
 Vad är det??
 Tror inte på det!
 Skulle vilja testa!
 Det är det bästa som hänt mig!!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Viktbloggar

Viktbloggar - Dietguiden.com TräningsbloggarHälsa href="http://www.viktbloggar.se/" >

Ovido - Quiz & Flashcards