Alla inlägg under september 2011

Av MrsFatty - 13 september 2011 22:04

Allt är så fruktansvärt jobbigt i livet just nu. Att min familj skall splittras, allt vad det innebär med barn, man, papper, saker, flytt, skola, dagis, ja allt...orkar inte. Grinar flera gånger om dagen. Helt slut. Ingen energi, ork eller lust.  Och så skall man orka vara fet mitt i allt, haha. Jag vill ta en tablett ikväll och vakna upp 50 kg smalare. Allvarligt jag skulle kunna betala 1 miljon för den tabletten..om jag visste att den höll mig smal resten av livet.


Smal= Lycklig? Njäää, men det skulle vara en sak mindre som vilade på mina axlar..en mindre sak att tänka på..så att jag fick mer ork över till annat. Men det är väll bara att kämpa..även om det just nu känns helt omöjligt att hitta motivation och vilja....


Godnatt

Av MrsFatty - 12 september 2011 15:31

Fick en förfrågan om recept, givetvis skall jag dela med mig :-)


Tar lite olika frukostar idag till att börja med.


Tonfiskröra med kokt ägg   Fett: 36g, Protein: 20g, Kolhydrater: 0g


1 kokt ägg

2 tsk röd eller gul lök, hackad

1 tsk dill, jag använder frusen

2 msk majjo, 90% fett

50g tonfisk, jag brukar ta 60 g dvs dela på en burk a´120g


Kalkonomelett  Fett: 21g, Protein: 35g, Kolhydrater: 3 g


60g rökt kalkon

2 råa ägg

50g keso 4%

0.5 msk olivolja

25 g champinjoner

20g röd paprika


Makrill och äggfrukost  Fett: 30g, Protein: 32g, Kolhydrater: 1g


1 burk makrillfilé i tomatsås

2 kokta ägg

1 msk keso 4%


Ost och skinkomelett  Fett: 26g, Protein: 34g, Kolhydrater: 1g


30 g grön paprika

60g rimmad skinka el julskinka

0.5 msk olivolja

3 råa ägg


Några förslag på frukostar som jag äter. Tänk på att om du är ny LCHF:are att du skall ligga runt 20g kolhydrater/dag.


Låt det smaka!




Av MrsFatty - 12 september 2011 11:08

Hallå uppdatering!!? Jag ber om ursäkt..för det finns faktiskt ni snälla människor som har klickat er hit fast jag inte skrivit någonting...t.o.m kommenterat. Tack!!!


Jag har mått väldigt dåligt i några dagar, spytt, skitit, allt i en faslig blandning och med få uppehåll. Ja, jag vet..inte så kul att höra, men jag lägger bara fram sanningen :-)

Maten har det ju gått dåligt med då, lite fil, ngn macka (ve och fasa), lite cornflakes..ja det jag har kunnat få i mig. Varje gång jag ställt mig vid spisen för att laga mat till barnen, för ja, dom måste äta, så har det vänt sig i magen på mig. Så det har inte blivit några lagade mål, gräddsåser, majjo eller ägg på länge nu. Jag står på 128 kg, och det är jag nöjd med. Eller nöjd är väll fel ord. Det är OK. Jag måste ju vara den enda personen i universum som inte går ner fast hela mitt inre nu är på utsidan...suck.


Men nu är jag frisk(are), och började morgonen med en tonfiskröra och ägg, I´m back! ;-) Känner mig fortfarande lite svag...trött och småyr, men jag hoppas vara på g snart igen. Skall ju fira min 30:års dag med brudarna här i staden på lördag, DÅ skall jag vara på topp. För detta är..hör och häpna..första gången jag går ut här sedan jag flyttade hit för snart 3 år sedan!! Detta är vad barn, graviditet och småbarn gör med mig!! Haha..jag har varit ute några gånger i hemstaden, då mamma eller övrig familj har passat barnen, men nu föll det sig så bra att jag fyller snart, mamma kommer hit = fest. Så där har ni förklaringen.


Inskolning idag. Inte så nervöst eftersom sonen gått på denna avdelningen i några år, underbar personal som kännt lillan sedan fosterstadie, men lite pirrig på hur hon skulle ta det. Men det gick hur bra som helst. Inget gnäll när jag satte ner henne, lekte så bra med leksakerna och kastade sig över de andra barnen när de kom in. Så detta kommer säkert gå bra. Ja det KOMMER gå bra.


Det regnar igen..ovanligt..och jag har ingen som helst lust att ge mig ut sen för att hämta sonen. Hämta honom vill jag, men inte när det innebär att gå ut..och det gör det ju. Kanske lusten kommer sen, inte troligt med jag håller fast i den tanken.


Mitt kaffe ropar på mig, vi hörs senare!

Av MrsFatty - 7 september 2011 12:06

Oh jag hatar när jag inte har ngn matmeny att följa!! Varför har jag inte det? Mkt lättare att trilla dit om man inte vet vad man skall laga, har allt hemma. Jag blir trött på mig själv. Vet inte vad jag skall äta nu. Hinner inte slänga ihop ngt stort för jag skall gå om ca 45 min för att hämta sonen. Får väll bli en omelett, med ost eller ngt.


Nej skärpning!!!!

Av MrsFatty - 7 september 2011 07:18

Jag trodde halsen och jag hade gjort en överenskommelse..men det sket halsen i! Ont i dag igen..som om ngn har dragit ett sandpapper upp och ner. Aj..men bara att pälsa på sig, ta på barnen regnkläderna, och simma ner till skolan. Sonen har ju skolfoto idag, han fick välja mellan 2 tröjor och valde givetvis den jag inte tyckte, haha. Men får man välja så får man. Lillan börjar du inskolning på måndag, så där behövs väll köpas lite kläder. Vet inte ifall det blir idag, då huvudet värker, eller kanske fredag..får se hur dagsformen känns.


Dricker en kopp kaffe med en skvätt grädde i. det har blivit min förfrukost. Jag vill ju äta i lugn och ro när jag kommer hem, men blir oerhöst grinig om jag inte får ngt innan jag går. Blodsockret låg på noll de dagar jag gick ut med en tom mage, så detta funkar bra för mig. Jag håller mig mätt på det.


Blir nog moussaka på squash idag, spännande..och kanske kyckling.


Ha er en härlig morgon. Simma lungt!

Av MrsFatty - 6 september 2011 21:23

Ja det blåser och regnar rejält här nu..mys pys på hög nivå. Jag har tänt mitt kanelbulleljus från Ikea..luktar gott. favoriten är dock fortfarande kladdkakeljuset..mmmmums :-)


Kollat på Idol, nattat grabben, som för övrigt skall ta skolkort imorgon. Han kommer hamna i sin första skolkatalog.


Oooohh, vilka minnen man har från dessa kataloger. Vi kollade, spanade, ringade in, kryssade över, trånade, skrattade åt alla dessa grabbar..och tjejer med för den delen. När alla olika orter skulle sammanstrålas där i högstadiet var det spännande tider. Var ju tvungen att kolla in alla nya namn på klasslistan. Fan va vi var killtokiga..men det kanske man är som 12-13 åring, haha. Det var tider då. Skoldiscon, läskedryck och smågodis. Danstävlingar med diplom och en tryckade så långsam i slutet för vinnarna, så det syntes inte att man rörde sig :-) Jag blir lycklig när jag tänker på det. Det var innan man började bry sig igentligen..man bara va.


Sex and the city filmen står på i bakrunden..har sett den så många gånger, men det blir nog till att lägga sig och grina en stund när Mr Big (sexig som få) inte kommer till bröllopet..snyft.


Jag la tillbaka de 2 mackor som jag var på väg att bre..bra jobbat känner jag. Att det fortfarande skall vara så svårt. Blir det någonsin lättare????


Natti


Av MrsFatty - 6 september 2011 16:03

Måste ha varit i min dröm som jag skrev ngt imorse..eller så tänkte jag göra det, men hade inte tid?? Hur som haver är det ju inget skrivit, så här kommer en dagsuppdatering.


Idag satte sång & lekgruppen igång för lillan. Var kul att träffa gamla och nya människor, lite fika och tjöt är aldrig fel. Lillan var lite klängig och mammig, men mot slutet släppte det lite och hon lekte med sakera och de andra småttingarna. Sedan hem till vännen en stund för att vänta in sönerna som skulle sluta skolan. Jag skulle på möte vid 2 tiden, så mannen kom (helt appropå) och tog sonen i några timmar. Mötet gick bra..mycket snurrar i huvudet, vill att allt skall bli så bra som möjligt. Vilket det säkert blir!

Kom hem för en stund sen, och ätit lite nu. Det första sedan frukost vid halv 9 imorse. Men jag har inte varit hungrig alls! 3 koppar kaffe har det dock blivit, kanske inte det bästa, men ibland blir det så.


Riktigt grått är det här..känns som att det kan börja regna när som helst, men så länge jag är inne gör det ingenting :-) Jag älskar ju hösten...men detta är inte riktigt höst än..ett mellanting. Mysigt att kunna börja tända ljus på kvällen..gärna ett doftljus eller två.


Så matmässigt har det gått bra idag..än så länge. Jag känner att jag ganska lätt kan falla av vagnen nu, vet inte varför det är så. Jag försöker intala mig själv att det kommer ta väldigt lång tid att nå mitt mål om jag håller på såhär. En bra dag, en kass dag...det funkar inte i längden.

Men sockret är som en drog..som tyvär vinner mestadels över mig. Jag vill bara komma till mina 10 tappade kilon!! Vill, vill, vill!!

Kan inte låta det stanna vid detta. Jag ser ju vad som händer om jag skiter i kosten i några dagar. Jag lägger på mig en massa. Det har ju sagts att har man varit kraftigt överviktig en gång så har man jättelätt att lägga på sig igen. Så detta är ngt jag måste hålla resten av livet.


Träffade en kvinna för andra gången på lekgruppen idag, hon hade en liten på 5 månader. Hon sörplade Naturdiet, och skulle kickstarta bantningen med ren kur i några veckor. Jag berättade att jag sörplat ren kur i 14 veckor för några år sedan och att jag sedan gått upp allt igen. Det finns ingen mirakelkur, det viktigaste är att ändra sitt tänkande kring mat och känslorna som är inblandade. Hon berättade då att hon hade gjort en gastric bypass (stavning??) för ett par(?) år sedan, och gått ner över 50 kg tror jag det var. Men nu var hon lika stor igen. Tänk att det kan bli så? Det bevisar ju mer än någonsin att bara för att man ändrar vad man äter, eller i detta fall en operation, så behövs det så mkt mer för att kunna hålla sin vikt. Gå ner i vikt kan alla..mer eller mindre. Det svåra är att behålla vikten!!


Kram

Av MrsFatty - 5 september 2011 08:51

Tänkte delge er lite resultat efter denna veckas gång..

Ok, jag har gått ner, men eftersom jag gick upp förra veckan, så är det ju inte en sådan jordskreds seger, men ett litet skalv får jag väll medge.


Startvikt: 135 kg

Förra veckan :130,2 kg (upp 3 kg från 2 veckor tidigare) Huuaa

Denna vecka: 128 kg


Ner 2,2 kg, och "bara" 0.8 kg från innan min helvetesvecka. Jag är på g...antar jag..

Totalt: -7 kg


Ny vecka, nya tag. Vill verkligen komma iväg för att köpa mitt gåband denna veckan. Måste få mannen att dra ur tummen ur...annars måste jag fixa transport på annat sätt. Jag vill ju ha det nu!!!

Det ösregnar ute, fick simma med barnen till skolan, ett gåband inne nu hade varit perfekt! Äta lite frukost, lillan somnar vid 10, jag går ett tag, kollar på tv, duschar, hon vaknar. Ja det låter kanon..om jag bara kan köpa det någon gång!!


Blir tonfiskröra till frukost. Skall kolla vad resten av dagen har att erbjuda. Skall nu försöka lägga mig på max 10 g kh/dag istället för 20 g. Får se ifall det fuknar för mig, förbättringar mm??


Simma lungt



Presentation


Börjar min LCHF resa den 25/7/2011 med en imponerande startvikt på 135 kilo. Jag skall med hjälp av denna nya livsstil nå min målvikt på 80 kg. Läs om mina framgångar, motgångar, highs and lows. Ett sundare och lättare liv står på agendan, nu kör vi!!

Min viktnedgång

2/12: 135,2 kg, startvikt

9/12: 133,1 kg, -2,1 kg

16/12: 132,0 kg -1,1 kg

Senaste inläggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Ärligt..vad tycker du om LCHF?
 Vad är det??
 Tror inte på det!
 Skulle vilja testa!
 Det är det bästa som hänt mig!!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Viktbloggar

Viktbloggar - Dietguiden.com TräningsbloggarHälsa href="http://www.viktbloggar.se/" >

Ovido - Quiz & Flashcards