Alla inlägg den 1 september 2011

Av MrsFatty - 1 september 2011 22:27

Det har blivit för många nötter idag. Ja det känns verkligen. Dom var ju så goda, och det blir som med allt annat, man äter för att det är gott. Visst, låter trevligt, men inte särskilt sund inställning. Efter ett tag märkte jag inte ens att jag satt med näven i skålen hela tiden, och nu blev det lite nötter till efter jag nattat sonen. Nej, skärpning och ät riktig mat, säger jag till mig själv på skarpen!


Fredag imorgon, inget speciellt, hoppas sonen kan gå till skolan, han får känna hur han känner sig imorgon, jag vet ju att han gärna vill gå. Bara han inte har ont..lilla gubben.


Längtar till min lilla förfödelsedagsfest..slappa lite med vänner, god mat (LCHF givetvis) och lite gött att sörpla (inte så LCHF). När man inte kan helt slappna av så ofta, borta från barnen, så uppskattar man det 1000 ggr mer när man väl får chansen. Så tack mamma (som dock inte läser denna blogg) att du tar hand om ungarna den kvällen när du kommer upp. Pöss ;-)


Skall väll gå och lägga mig, ta en alvedom, lyssna på Herr McKennas lugnande underbara röst..drömma mig bort, se mig själv vid min slutvikt osv..det funkar! Jag ser verkligen mig själv som smal, håller på med gud vet allt. Och jag känner hur jag känner mig då. Helt sjukt, men sant.


Godnatt mer er nu, en ny dag imorgon, lika bra som denna fast bättre ;-D

Av MrsFatty - 1 september 2011 16:48

Ja det har det faktiskt varit. Sonen har varit på sjukhuset, blivit sövd, och fixat det han skulle. Han mår bättre nu, men som mamma är det alltid jobbigt när de små har ont eller ngt liknande. Vi är hemma sedan många timmar, men jag var uppe redan kl 6 imorse, och med en massa tankar snurrande hit och dit, huvudvärk och halsont, storhandling och matlagning, så känner jag mig lite lagom slut nu. När oron och allt släpper..


Gjorde den underbara fisksoppan till lunch idag, och sedan satt jag och knaprade en massa paranötter när kompisen var här på kaffe nu. Utan att jag var hungrig eller ngt, inte bra. Dom var ju så goda :-) Behöver ingen middag idag, mätt som bara den. Blir nog ett litet kvällsmål senare när ungarna har somnat. I lugn och ro..det gillar jag :-)


Blir nog ngt litet inlägg senare, om inte, tada!!

Presentation


Börjar min LCHF resa den 25/7/2011 med en imponerande startvikt på 135 kilo. Jag skall med hjälp av denna nya livsstil nå min målvikt på 80 kg. Läs om mina framgångar, motgångar, highs and lows. Ett sundare och lättare liv står på agendan, nu kör vi!!

Min viktnedgång

2/12: 135,2 kg, startvikt

9/12: 133,1 kg, -2,1 kg

16/12: 132,0 kg -1,1 kg

Senaste inläggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Ärligt..vad tycker du om LCHF?
 Vad är det??
 Tror inte på det!
 Skulle vilja testa!
 Det är det bästa som hänt mig!!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Viktbloggar

Viktbloggar - Dietguiden.com TräningsbloggarHälsa href="http://www.viktbloggar.se/" >

Ovido - Quiz & Flashcards