Direktlänk till inlägg 31 augusti 2011

Host, snörvel...

Av MrsFatty - 31 augusti 2011 09:11

Vaknade med en ondare hals...fick tipset på fb att dricka ingefära som kokat i vatten. Ja vattnet då, inte ingefäran :-) Kanske skall testa detta, för jag kan väll inte dricka mitt honungsvatten som jag brukar vid halsont. Vädret gör det ju inte lättare, sol, kallt, molnigt, sol. Jag vet inte vad jag skall ha på mig.  Men jag mår bra i övrigt, vilket är skönt.


Skall på lekdejt hos en kompis och hennes barn idag. Sonen ser så fram emot detta, och det gör mamma också skall jag tillägga :-) Jag skulle vilja berätta för denna vän hur allt igentligen ligger till, med mig och mannen och allt. Det har inte riktigt funnits ett bra tillfälle för det, lite svårt med en massa ungar omkring sig och så. Och så vill jag inte börja grina eller ngt. Inte för att hon skulle tycka det var jobbigt att jag började böla, mer jag som inte vill. Vi får se.


Har planerat en liten fest för vännerna i denna staden, när jag fyller år. Det blir en liten fest hos en kompis och sedan ev utgång om vi vill :-) Sedan blir det ju fest i hemstaden några veckor senare för mina vänner där. Så nu blev det helt plötsligt 2 fusktillfällen. Men man fyller ju bara 30 år en gång, jag måste kunna leva också. Skall givetvis inte vräka i ngn mat, men det blr väll drickat som ställer till det. Men som sagt..fyller man så fyller man. Har ju tom fått barnvakt, DÅ måste man passa på :-) Det händer ju inte för ofta kan man säga, när familjen finns i en stad långt härifrån.

Skall bli så härligt att kunna flytta hem igen, även om det inte är med mannen. Men så får det bli, jag har försökt allt, orkar inte mer. That´s life.


Måste iväg och handla också..börjar sina lite i frysen. Idag blir det väll korven igen till lunch, och kycklingfile till middag. Haha, nästan exakt som igår, men det blir med fetaost och sås ikväll. Mums.


Nu kämpar vi på!


Ps, Jag har inte fuskvägt mig än, skall absolut vänta tills på måndag. Vill inte se några 100g hit eller dit. Nej jag vill se kg ner :-)



 
 
Fru Fantomen

Fru Fantomen

31 augusti 2011 16:48

Ingefära brukar göra susen för min hals. I Örebro kunde man i en tebutik köpa ett te som hette typ "Må bra" eller något liknande. Det var också dunder för halsen :)
Hoppas att du får vara frisk. Det är träligare och kämpa när man inte får röra på sig. Sen måste man få välja sina tillfällen. Hade jag fyllt 30 hade jag nog inte satt så hårda restriktioner på mig själv :)

http://finkelfantomerna.bloggplatsen.se

MrsFatty

31 augusti 2011 20:57

Känner mig lite bättre nu, dock utan ingefära :-) Men jag vill inte vara förkyld alls, bara jobbigt när man har 2 barn att se efter också.
Ja eller hur kan man få ta det lite lugnt på LCHF reglerna när man fyller år :-D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av MrsFatty - 14 februari 2012 11:21

Oh jag ser att några godingar fortfarande är inne och kollar här. Förlåt att jag inte uppdaterat. Har varit sjukstuga här hemma i snart 1½ månad och det har inte varit på topp.   MEN, jag har en ny blogg. Ny blogg, nya tag eller vad heter det :-)...

Av MrsFatty - 16 december 2011 08:48

Ännu en skitregnblåst dag, vad händer med denna vintern? Nej jag skall inte vara så typiskt svensk och klaga på vädret..för varmt, för kallt, för regnit, för torrt..   Japp då var det fredag och invägning. Trodde jag att det skulle gå bra? Njä......

Av MrsFatty - 15 december 2011 09:41

Mitten av december och inte en snöflinga ligger på marken här. Känns ganska deprimerande tycker jag. Lite vitt vill man ju ha iallafall, så att ungarna kan åka pulka. Sonen blev förbannad på vintern påväg till skolan, tyckte inte att den var snäll so...

Av MrsFatty - 14 december 2011 08:41

Hemkommen från lämningar på dagis och skola, kroppen känns helt tom och min tonfiskröra med ägg och kaffe smakar underbart nu vill jag lova! Mmmm   Idag är det luciafester för båda barnen...kl 17 och kl 18. Nej men det känns ju inte stressigt. &g...

Av MrsFatty - 10 december 2011 15:15

Ok, jag har smågodis hemma. Inte bra. Jag gillar smågodis. Kanske inte just de sorterna sonen valt, gröna grodor, löständer osv, men det är ngt med lukten. Av sött och onyttigt antar jag :-) Men jag köpte lite gött till mig också. Babybell ost, treka...

Presentation


Börjar min LCHF resa den 25/7/2011 med en imponerande startvikt på 135 kilo. Jag skall med hjälp av denna nya livsstil nå min målvikt på 80 kg. Läs om mina framgångar, motgångar, highs and lows. Ett sundare och lättare liv står på agendan, nu kör vi!!

Min viktnedgång

2/12: 135,2 kg, startvikt

9/12: 133,1 kg, -2,1 kg

16/12: 132,0 kg -1,1 kg

Senaste inläggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Ärligt..vad tycker du om LCHF?
 Vad är det??
 Tror inte på det!
 Skulle vilja testa!
 Det är det bästa som hänt mig!!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Viktbloggar

Viktbloggar - Dietguiden.com TräningsbloggarHälsa href="http://www.viktbloggar.se/" >

Ovido - Quiz & Flashcards