Direktlänk till inlägg 24 augusti 2011

Inget bra...inte alls...

Av MrsFatty - 24 augusti 2011 07:18

Känner mig..kass. Fet. Misslyckad. Har ångest. Lat. Oinspirerad. Inte målmedveten. Världens looser.


Har ätit. Massor av dumt igår. Ville inte. Kunde inte stå emot.


Nya tag idag? Ja, jag antar det. Men hur tar man sig igenom alla dessa känslor? KAN jag det? Allt känns hopplöst, och ouppnåligt.


Tackar oerhört för era fina kommentarer, jag blir nästan lite rörd. Att det finns så fina människor som bryr sig om främlingar nog för att skriva några rader. Ni är guld värda.


Vi hörs

 
 
Beatrice

Beatrice

24 augusti 2011 10:26

Mörk choklad kan man synda med. Ta 2-3 bitar om du är sugen på något sött.

Kroppen får då en chock och arbetar hårdare med förbränningen!

2-3 bitar är max per dag, och kör det inte varje dag och vid samma tidpunkt för då vet kroppen vad som väntar och chocken får inte samma effekt! :)

Jag gjorde många tabbar, många synder och mycket fel. Men är man villig att kämpa så kan man vända det till något positivt! Ja dieten kanske tar lite längre tid om man fuskar, MEN kroppen får inte en chock i viktraset :)

http://www.beatricepettersson.bloggplatsen.se

 
*emma*

*emma*

24 augusti 2011 10:40

Klart vi bryr oss! Iaf JAG!
Många som läser din blogg är ju i samma sits som du så vi fårstår vad du går igenom. Det kan vara skönt att veta!
Jag har själt varit där du är, och kan känna så ibland jag åxå.. men jag försöker tänka possitivt!
Men det är inte lätt alla gånger. Har du nåt som motiverar dig? Ett plagg du ska i eller nåt du ska göra.. TÄNK PÅ DET isf! Så gör jag när det känns hopplöst. Tar på mig ett par byxor (som jag ska komma i). Dom passar självklart inte och då tänker jag..nee.. nu jävlar ska jag komma i dom! Funkar för mig.
Testa!
Skit i vad du gjorde igår.. det var ju i det förflutna. Lägg det bakom dig och ta nya tag idag!
Kämpa på tjejen.Du kommer klara detta!

PEPPKRAMAR!!!

http://motettslankareliv.webblogg.se

 
Ingen bild

frida

24 augusti 2011 13:05

joooo de kan du.

du ska få höra lite om min resa så kanske du får motivation...ja startade på typ samma vikt du är nu.har kämpat hårt i ett år. å nu har ja bara 6 kilo kvar till mitt mål..å en rätt het kropp med ;)det är en helt underbar känsla att ta på sig dom där smal brallorna...ja har me haft mina svackor,men de e bara att titta bort å fortsätta dagen efter.

DET FINNS INGET SOM SMAKAR SÅ GOTT SOM ATT VARA SMAL ;)

 
Ingen bild

Nina

24 augusti 2011 14:18

Men hallå där! Jag tror att du fungerar lite som mig (vi känner inte varandra men jag känner igen mig i det du skriver). Jag har ett tag funderat på att försöka få en remiss till beteende kliniken här på orten där jag bor. De har någon slags grupp för viktminskning där man även erbjuds privata samtal och kostrådgivning. Där får man hjälpen att förändra tänket uppe i knoppen. Jag behöver det men har inte orkat ta kontakt med vården ännu...

 
Lotta

Lotta

24 augusti 2011 14:24

Men åh va trist! Det blir bättre i morgon!
Visst hade du barn? Kanske mysa lite extra med dem? Kram!!!!!

http://lottapluskentlikamedbon.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av MrsFatty - 14 februari 2012 11:21

Oh jag ser att några godingar fortfarande är inne och kollar här. Förlåt att jag inte uppdaterat. Har varit sjukstuga här hemma i snart 1½ månad och det har inte varit på topp.   MEN, jag har en ny blogg. Ny blogg, nya tag eller vad heter det :-)...

Av MrsFatty - 16 december 2011 08:48

Ännu en skitregnblåst dag, vad händer med denna vintern? Nej jag skall inte vara så typiskt svensk och klaga på vädret..för varmt, för kallt, för regnit, för torrt..   Japp då var det fredag och invägning. Trodde jag att det skulle gå bra? Njä......

Av MrsFatty - 15 december 2011 09:41

Mitten av december och inte en snöflinga ligger på marken här. Känns ganska deprimerande tycker jag. Lite vitt vill man ju ha iallafall, så att ungarna kan åka pulka. Sonen blev förbannad på vintern påväg till skolan, tyckte inte att den var snäll so...

Av MrsFatty - 14 december 2011 08:41

Hemkommen från lämningar på dagis och skola, kroppen känns helt tom och min tonfiskröra med ägg och kaffe smakar underbart nu vill jag lova! Mmmm   Idag är det luciafester för båda barnen...kl 17 och kl 18. Nej men det känns ju inte stressigt. &g...

Av MrsFatty - 10 december 2011 15:15

Ok, jag har smågodis hemma. Inte bra. Jag gillar smågodis. Kanske inte just de sorterna sonen valt, gröna grodor, löständer osv, men det är ngt med lukten. Av sött och onyttigt antar jag :-) Men jag köpte lite gött till mig också. Babybell ost, treka...

Presentation


Börjar min LCHF resa den 25/7/2011 med en imponerande startvikt på 135 kilo. Jag skall med hjälp av denna nya livsstil nå min målvikt på 80 kg. Läs om mina framgångar, motgångar, highs and lows. Ett sundare och lättare liv står på agendan, nu kör vi!!

Min viktnedgång

2/12: 135,2 kg, startvikt

9/12: 133,1 kg, -2,1 kg

16/12: 132,0 kg -1,1 kg

Senaste inläggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Ärligt..vad tycker du om LCHF?
 Vad är det??
 Tror inte på det!
 Skulle vilja testa!
 Det är det bästa som hänt mig!!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Viktbloggar

Viktbloggar - Dietguiden.com TräningsbloggarHälsa href="http://www.viktbloggar.se/" >

Ovido - Quiz & Flashcards