Direktlänk till inlägg 19 augusti 2011

Ja..jag är sugen

Av MrsFatty - 19 augusti 2011 14:30

Känner mig så oerhört kass. Är sugen på allt och inget. Skulle kunna springa ner med barnen i regnet till affären just nu bara för att köpa ngt, men jag skall inte göra det.

Detta är ett hemskt missbruk, och det allra svåraste. Sprit och knark kan man leva utan, men mat måste finnas i ditt hem varje dag. Du måste handla det, tillaga det, äta det, och helst njuta. Men att njuta lite för mkt eller av fel saker är helt fel. Det är en väldigt svår balansgång att gå...

Jag har ju misslyckats varje gång, och en del av min börjar tänka, men varför skulle du klara av det denna gången?? Och jag vet inte vad jag skall svara...för vad är det som gör ifall jag klarar av det? Är det min vilja? Nej jag tror inte det. För jag vet att det har gjorts undersökningar där det bevisades att hjärnans makt över ditt beroende är starkare än enbart din vilja. För alla vi feta människor är inte lata. Vi VILL gå ner i vikt, men har inte de rätta redskapen för att göra det. Som jag...


Jag skall kämpa vidare, för vad händer om jag ger upp nu? Jo, jag går upp den vikt jag gått ner, och kanske några kilo till. Och sen då? Jo då mår jag ännu sämre, ännu mer ångest, missnöje, självförakt..nej det går inte att leva så längre.


Jag kommer in hit och skriver av mig istället, jag leker med mina barn, pratar med mina kompisar och försöker göra allt för att jag skall komma tillbaka på banan igen.


Japp, så bestämmer vi! :-)

 
 
Ingen bild

frida

19 augusti 2011 16:44

som jag brukar tänka: (även om det inte alltid funkar)
VILL MAN NJUTA AV DEN DÄR KAKAN I 30 SEKUNDER,EL VARJE GÅNG MAN TITTAR SIG SJÄLV I SPEGELN??

MrsFatty

19 augusti 2011 20:51

Du har så rätt!! Man måste tänka så..men nej, det funkar inte alltid :-) En kursledare jag hade när jag käkade pulver i London, sa ofta; Vilken mat smakar godare än att vara smal?

 
Ingen bild

frida

19 augusti 2011 23:25

men de e ju sant..för när man väl står där.med den där tajta snygga klänningen och ska ut bland folk och skina. de väger faktiskt upp smaken och den där stunden/stunderna man proppar sig onyttigt.

el om man tar de åt andra hållet, vad är värst:vara fet och ha på sig nått som man skulle kunna se så mycket finare ut i (och känna sig osäker å ful)el ångesten man får för sig själv när man ätit nått man inte borde. ja tycker nog att behöva visa sig i kanske en armlös klänning är värre,då andra kan se att ja inte trivs i mig själv.

 
micke willysson

micke willysson

5 oktober 2011 14:26

jag känner igen mig i allt du beskriver, jag är ruskigt på botten nu och ska ta fart med ny diet, alltså LCHF. i stället för att säga försöka, säg jag ska. fokusera varje dag på det bra du gör. Hjärnan gör ingen skillnad på fantasi och verklighet, så upprepar du hela tiden med känsla att du är en vinnare, så blir du det. För när jag tar ett sockeråterfall så känner jag mig så långt i från en vinnare som det är möjligt. Du är toppen, du måste bara erkänna det för dig själv.
du inspirerar mig mycket att börja samma resa fullt ut.

http://willysson.blogspot.com

MrsFatty

26 oktober 2011 08:04

Tack för ditt inlägg!!! Du har så rätt så, man måste ge sig faen på det :-) Vi kanske kan hjälpas åt? Jag kollade in din blogg..samma skrivtorka som jag ser jag, det får vi bli bättre på!! Ha det bra!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av MrsFatty - 14 februari 2012 11:21

Oh jag ser att några godingar fortfarande är inne och kollar här. Förlåt att jag inte uppdaterat. Har varit sjukstuga här hemma i snart 1½ månad och det har inte varit på topp.   MEN, jag har en ny blogg. Ny blogg, nya tag eller vad heter det :-)...

Av MrsFatty - 16 december 2011 08:48

Ännu en skitregnblåst dag, vad händer med denna vintern? Nej jag skall inte vara så typiskt svensk och klaga på vädret..för varmt, för kallt, för regnit, för torrt..   Japp då var det fredag och invägning. Trodde jag att det skulle gå bra? Njä......

Av MrsFatty - 15 december 2011 09:41

Mitten av december och inte en snöflinga ligger på marken här. Känns ganska deprimerande tycker jag. Lite vitt vill man ju ha iallafall, så att ungarna kan åka pulka. Sonen blev förbannad på vintern påväg till skolan, tyckte inte att den var snäll so...

Av MrsFatty - 14 december 2011 08:41

Hemkommen från lämningar på dagis och skola, kroppen känns helt tom och min tonfiskröra med ägg och kaffe smakar underbart nu vill jag lova! Mmmm   Idag är det luciafester för båda barnen...kl 17 och kl 18. Nej men det känns ju inte stressigt. &g...

Av MrsFatty - 10 december 2011 15:15

Ok, jag har smågodis hemma. Inte bra. Jag gillar smågodis. Kanske inte just de sorterna sonen valt, gröna grodor, löständer osv, men det är ngt med lukten. Av sött och onyttigt antar jag :-) Men jag köpte lite gött till mig också. Babybell ost, treka...

Presentation


Börjar min LCHF resa den 25/7/2011 med en imponerande startvikt på 135 kilo. Jag skall med hjälp av denna nya livsstil nå min målvikt på 80 kg. Läs om mina framgångar, motgångar, highs and lows. Ett sundare och lättare liv står på agendan, nu kör vi!!

Min viktnedgång

2/12: 135,2 kg, startvikt

9/12: 133,1 kg, -2,1 kg

16/12: 132,0 kg -1,1 kg

Senaste inläggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Ärligt..vad tycker du om LCHF?
 Vad är det??
 Tror inte på det!
 Skulle vilja testa!
 Det är det bästa som hänt mig!!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Viktbloggar

Viktbloggar - Dietguiden.com TräningsbloggarHälsa href="http://www.viktbloggar.se/" >

Ovido - Quiz & Flashcards